رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جام جهانی 2022| عربستان اسیر تجربه عقاب‌ها شد/ شکست آبرومندانه سعودی‌ها در شب گلزنی لواندوفسکی + فیلم

18:32 - 05 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۰۰۵۱
دسته بندی: ورزشی ، عمومی
در دیداری از گروه c جام جهانی 2022 تیم ملی عربستان سعودی در شب فرصت‌سوزی مهاجمان و اشتباهات مدافعانش مقابل لهستان شکست خورد.

خبرگزاری میزان – در نخستین دیدار از روز هفتم مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ تیم ملی عربستان سعودی در دومین دیدار گروه C و از ساعت 16:30 در حالی در استادیوم اجوکیشن‌سیتی شهر دوحه به مصاف تیم ملی لهستان رفت که سعودی‌های سبزپوش پس از شکست آرژانتین در دیدار نخست در صورت کسب برد مقابل یاران لواندوفسکی می‌توانستند به عنوان نخستین تیم جام راهی مرحله یک هشتم نهایی شوند، اما در پایان این دیدار پرحادثه عربستانی‌ها اسیر تجربه مهاجمان سرشناس حریف اروپایی خود شدند و در پایان این لهستان بود که با نتیجه 2 بر صفر از سد عربستان گذشت تا با این برد در یک قدمی صعود به دور حذفی قرار گیرد.

در نیمه اول این دیدار بیشتر توپ و میدان دست عربستان بود، اما روی یک حمله زیلینسکی موفق شد در دقیقه 40 گل اول لهستان را وارد دوازه عربستان کند. این پایان کار نبود و در دقیقه ۴۴ بیلیک در محوطه جریمه الشهری را سرنگون کرد و داور این دیدار با کمک VAR برای عربستانی‌ها پنالتی گرفتف اما ضربه پنالتی سالم الدوساری خراب شد و شزنی موفق به مهار این پنالتی شد و توپ برگشتی را هم گرفت تا با یک دبل سیو صحنه‌ای دیدنی را خلق کند.

در نیمه دوم عربستان یک بازی کاملا برتر را به نمایش گذاشت، اما سعودی‌ها هرچه زدند به در بسته خورد تا اینکه در دقیقه ۸۲ لواندوفسکی زهر خود را ریخت و از اشتباه مهلک مدافع عربستان استفاده کرد و در موقعیت تک به تک توانست توپ را وارد دروازه العویس کند تا در نهایت لهستان با نتیجه 2 بر یک از سد شاگردان رنار بگذرد.

با این نتیجه لهستان با 4 امتیاز موقتا در صدر گروه C ایستاد و تیم‌های عربستان و مکزیک با 3 و 1 امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. تیم ملی آرژانتین هم بدون امتیاز قعرنشین این گروه است.

در سایر دیدار های امروز و از گروه D ساعاتی پیش تیم ملی استرالیا موفق شد با یک گل از سد تیم ملی تونس بگذرد و در دیگر دیدار این گروه از ساعت 19:30 فرانسه رو در روی دانمارک قرار می‌گیرد. در آخرین دیدار امشب و از گروه C تیم ملی آرژانتین در نبرد مرگ و زندگی به مصاف مکزیک خواهد رفت.

*لهستان 2 – عربستان سعودی صفر

گل‌ها: زیلینسکی(40) و لواندوفسکی(82) برای لهستان

کارت زرد: جیکوب کیوور (۱۵)، متئو کش (۱۶) و آرکادویژ میلیک (۱۹) از لهستان - عبدالله الملیکی (۲۰) و عبدالله العمری (۳+۴۵) از عربستان

داوران: ویلتون سامپایو (برزیل)/ کمک‌ها: برونو باشیلیا (برزیل) برونو پیرس (برزیل) ،‌ داور چهارم: کوین اورتگا (پرو) / داور ویدیویی: آرماندو ویارئال (آمریکا)

*گل اول لهستان به عربستان توسط زیلینسکی(40):

*پنالتی از دست رفته عربستان مقابل لهستان توسط سالم الدوساری(1+45):

*گل دوم لهستان به عربستان توسط لواندوفسکی(۸۲):

*ترکیب تیم ملی لهستان:

وویزچک شزنی، کمیل گلیک، جیکوب کیوور، متئو کش، بارتوژ بریژینسکی، کریستین بیلیک (۷۱ - کریستوفر پیونتک)، کرچوویاک، فرانکوفسکی، پیوتر زیلینسکی (۶۲ - یاکوب کامینسکی)، روبرت لواندوفسکی، آرکادویژ میلیک

*ترکیب تیم ملی عربستان:

محمد العویس، محمد البریک (۶۵- سلطان الغنام)، علی البلیهی، عبدالله العمری، سعود عبدالحمید، محمد کانو، عبدالله الملیکی (۸۵ - عبدالرحمان العبود)، سامی الناجی (۴۶ - نواف العبید)، سالم الدوساری، صالح الشهری (۸۵ - ناصر الدوساری)، فراس البوریکان

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *